Ekonomi

Paul Krugman iflas mı etti? Ya da okuduğunuz haberin kaynağına bakıyor musunuz?

ABD yayımlanan bir web sitesi “Paul Krugman kişisel iflasını ilan etti” başlıklı bir ‘haber’ yayımladı. Haber denilemez; çünkü bizdeki Zaytung tarzı bir site bu: http://www.dailycurrant.com

Krugman’ın Manhattan’daki pahalı dairesini Herman Minsky’ye yüzde 40 iskonto ile satmak zorunda kaldığına kadar bir sürü palavra ayrıntı konulmuş. Herman Minsky aslında Krugman’ın tartıştığı iktisatçılardan Hyman Minsky’ye bir gönderme…

Bizde de birçok web sitesi bu oltayı yuttu. Hatta kimi iktisatçılar da…

Dikkatli okurlar ‘hakkımızda’ bölümünü okurlarsa sitenin içeriği hakkında bilgi sahibi olurlar.

Uydurma-hiciv haber burada: http://dailycurrant.com/2013/03/06/paul-krugman-declares-personal-bankruptcy/

Sitenin hakkımızda bölümünde ise şunlar yazıyor:

Q. Are your news stories real?

A. No. Our stories are purely fictional. However they are meant to address real-world issues through satire and often refer and link to real events happening in the world”

(Kestirme özet çeviri: Haberleriniz gerçek mi? Yanıt: Hayır, hepsi kurgusal. Ama temelde gerçek dünya sorunlarına atıfta bulunarak hicvediyoruz….)

Son söz şu: Haber kadar haberin kaynağını da kontrol edin, kılavuzu kaybetmezsiniz!

Reklamlar

Birşeyler yazarsanız...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s